Brief info

Doorgronden van problemen van klanten, inzicht krijgen in markten en merken, het begrijpen van consumenten en die aanspreken met scherpe strategieën en verrassende campagnes. Dat heb ik gedaan in de rol van account director en client services director bij toonaangevende bureaus als DMB&B en DDB. Ik doorgrond snel problemen, zie kansen, werk goed samen en ben een gewaardeerd strategisch adviseur met een onafhankelijke denkwijze.

Als algemeen directeur van Publicis en Ogilvy heb ik succesvol teams gebouwd en laten samenwerken en daarmee de bureaus laten groeien. De financiële eindverantwoordelijkheid en de verantwoordelijkheid voor New Business hoorde daar natuurlijk ook bij.
Op interim basis ben ik directeur communicatie geweest bij E.ON Benelux en T-Mobile.

Samen met een creatief team heb ik mijn eigen bureau, Colonel Parker en dat was tevens de start dat ik begon na te denken over de impact van bedrijven en voortdurende groei.

De reden om zelf een duurzaam merk op te zetten: Yumeko. Samen met mijn compagnon heb ik dit bedrijf in biologisch beddengoed vanaf de grond opgebouwd en laten groeien tot een voorloper in de markt, actief in Nederland, België en Duitsland. Online first. Yumeko is een social enterprise met een impact- en financiële doelstelling.

FMCG: Nespresso • Nescafe • Maggi • l’Oreal • Coca Cola • Verkade • Croky • Burger King • Sportlife • Aviko
Durables: Yumeko
Telecom: T-Mobile
Automotive: Volkswagen • Renault • Ford
Overheid: Belastingdienst • Introductie van de euro • EZ
Dienstverlening: ING Bank • Centraal Beheer • Reaal • de Hypotheker • E.ON Benelux • UPC • Ilse Media
Non-profit: Cliniclowns • Terre des hommes
Farma: GSK • Zovirax • Zantac
Bureaus: Grey • DMB&B • DDB Amsterdam • Publicis • Ogilvy